پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118942
غش کردن آمريکا در راه مبارزه با تروريسم مضحک است/ ايران طناب محدوديت اتمي را با دست خود به گردن نمي‌نهد
تاریخ انتشار : 1393/06/30 16:57:31
نمایش : 1097
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اينکه آمريکا با اين کارنامه سياه، امروز در راه مبارزه با تروريسم غش کرده، امر مضحکي است چراکه اصولاً ساختار قدرت‌طلبي آمريکا چه در افغانستان و پاکستان و چه در عراق و سوريه با پديده تروريسم گره خورده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور جلسه علني امروز مجلس (يکشنبه ۳۰ شهريورماه) با اشاره به فرارسيدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: اين هفته يادآور سلحشوري، رشادت و شجاعت رزمندگان اسلام و ملت سربلند ايران اسلامي است.
 
وي ادامه داد: ياد شهيدان گرانقدر و عظيم الشان دفاع مقدس را گرامي مي‌داريم و بر ارواح مطهر آنها درود مي‌فرستيم، آغاز هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصيلي در کشور مصادف است به تعبيري سال تحصيلي مدارس و دانشگاه‌ها با مدرسه دفاع مقدس و کلاس عشق به ميهن آغاز مي‌شود که اميدواريم اساتيد، معلمان، دانشجويان و دانش‌آموزان عشق به تعليم و تربيت را با تعشق به مجاهدت در راه اسلام در آميزند زيرا کليد سرافراز زيستن در اين صراط مستقيم است.

رئيس قوه مقننه ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب به دليل ابلاغ سياست‌هاي کلي علم و فناوري به دستگاه‌هاي اجرايي تصريح کرد: قطعا اين سياست‌ها در قانونگذاري و برنامه‌ريزي دولت مبنا قرار خواهد گرفت.

لاريجاني با بيان اينکه جنگي که رژيم بعثي عراق با حمايت آمريکا به جمهوري اسلامي ايران تحميل کرد، از مهمترين جنگ‌هاي معاصر در خاورميانه بود، گفت: اين جنگ در بستر بين‌المللي شکل گرفت به طوريکه پشتيباني قدرت‌هاي بزرگ و اکثر کشورهاي عربي در طول جنگ همراه رژيم صدام بودند و يکي از کم سابقه‌ترين رويدادها در عصر جهان دو قطبي، در اين جنگ بروز نمود که آن جبهه واحد دو قطب همسو با رژيم بعثي عراق بود که با فراز و نشيب‌هايي در طول جنگ 8 ساله وجود داشت و اکثر کشورهاي عربي نيز رژيم عراق را با کمک‌هاي وسيع مالي مورد حمايت قرار دادند.  
 
وي افزود: بعدازظهر دوشنبه ۳۱ شهريور سال ۱۳۵۹ ارتش رژيم صدام حمله سراسري خود را به خاک ايران آغاز کرد و در دو ماه نخست جنگ، بيش از ۱۹ هزار کيلومتر مربع از خاک ايران را اشغال کرد، اين مقطع آزمون بزرگي براي ملت ايران بود. بزرگ انديشي و عزت نفس و غيرت ملي ملت‌ها در شرايط سخت قابل ارزيابي است.  
 
رئيس مجلس تاکيد کرد: جوانان ايراني، مردم و نيروهاي مسلح ايران با مقاومتي بي‌نظير بر شرايط سخت تفوق يافتند و دشمن را ناکام گذاشتند، با اينکه عراق حمله تهاجمي و غافلگيرانه خود را در همه ابعاد گسترش داد و علاوه بر نبردهاي گسترده زميني و بمباران‌هاي هوايي از موشک‌هاي زمين به زمين براي حمله به مردم غيرنظامي و نيز سلاح‌هاي شيميايي استفاده کرد.  
 
رئيس قوه مقننه اظهار داشت: ملت ايران با نيروي ايمان در مقابل اين تهاجمات و با رهبري حکيمانه امام (ره) و ابداع شيوه‌هاي نوين جنگ با اجراي حدود ۱۰۰ عمليات بزرگ، متوسط و کوچک، تمام قوا و نيروهاي ارتش بعثي متجاوز را از خاک ايران بيرون راند.  
 
لاريجاني افزود: اين جنگ خونين صد‌ها هزار نفر از مردم ايران را شهيد و مصدوم نمود و هزاران خانه و کاشانه را ويران کرد و صد‌ها ميليارد دلار خسارت به کشور وارد کرد و يک دهه تحولات سياسي خاورميانه را تحت تاثير قرار داد.  
 
وي اضافه کرد: در اين ميان همت بلند ملت ايران در حماسه دفاع مقدس، استقلال و عزتمند زيستن را در کشور تثبيت کرد، در ۲۰۰ سال گذشته اين جنگ تحميلي تنها جنگي بود که ايران توانست تمام سرزمين‌هاي خود را به تنهايي و با تکيه بر ملت و قواي مسلح خود و در شرايط تحريم تسليحاتي از دشمن بازپس گيرد و رزمندگان اسلام و ملت ايران در دوران دفاع مقدس توانستند حيثيت اسلامي و ملي خود را حفظ کنند.

 

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: يکي از نکات مهم در تاريخ دفاع مقدس نقش آمريکا در معرکه جنگ تحميلي است. آمريکا که در دوره شاه از ايران به عنوان پايگاه اصلي کنترل منطقه بهره مي‌گرفت به طوري که ايران را مرکز اصلي پشتيباني نيروهاي آمريکايي مستقر بين تي تي تي (توکيو، تهران و تلاويو) قرار داده بود با حضور بيش از 40 هزار مستشار آمريکايي عملا مغز و قدرت فکري ارتش ايران را در اختيار داشت و تنها هيکل و اندام آن در اختيار رژيم شاهنشاهي بود با هنگامه پيروزي انقلاب اسلامي در بهمن ماه 1357 آمريکا فروش 16 فروند هواپيماهاي RF4E ، هفت فروند هواپيماهاي آواکس، 160 فروند هواپيماي اف 16، 170 موشک فونيکس، 174 موشک تورپيدو، 60 موشک ضد سطحي هارپون، 66 موشک هارپون هوا به سطح و 83 موشک هارپون از نوع ار جي ام به ايران را لغو کرد.

وي افزود: برخي کشورهاي همپيمان آمريکا نيز نظير اين اقدامات را انجام داد. مثلا آلمان قرار داد ساخت زيردريايي با ايران را لغو کرد. دولت انگليس اجازه انتقال تانک‌هاي چيفتن خريداري شده از اين کشور را به ايران نداد. ايتاليا از واگذاري بالگردهاي بزرگ و نيروبر شينوک امتناع کرد. اين در حالي بود که پول اکثر اين معاملات را دريافت کرده بودند و فقط آمريکا 12 ميليارد دلار از اين بابت به ايران بدهکار است که هنوز پرداخت نکرده است.

لاريجاني با بيان اينکه نوع ديگر اقدامات آمريکا کمک به جريانات تروريستي بود که بعد از گرفتن لانه جاسوسي اسناد آن منتشر شد، خاطر نشان کرد: در اکثر غائله‌هاي تجزيه‌طلبي يا تروريستي در ابتداي انقلاب رد پاي آمريکا و عراق را مشاهده مي‌کنيم. حتي در طراحي کودتاي نقاب موسوم به نوژه در 19 تيرماه سال 59 يعني تنها 2ماه قبل از شروع رسمي جنگ آمريکا و عراق نقش جدي داشتند.

رئيس قوه مقننه افزود: نوع ديگر اقدامات آمريکا که نشانه دشمني آشکار بود در 19 فروردين سال 59 رخ داد که رابطه سياسي خود را با ايران قطع و تحريم‌ها عليه ايران را تشديد کرد. آمريکا اموال ايران را بلوکه و حساب‌هاي بانکي ايران را بست و ارتباط مستقيم بانکي با ايران را ممنوع کرد. از اين تاريخ تحريم اقتصادي ايران بويژه در حوزه مالي و روابط بانکي آغاز شد.

وي ادامه داد: البته امام خميني (ره) پاسخ درخوري به اين اقدام کارتر داد. امام راحل در پيامي فرمود اگر کارتر در عمر خود يک کار کرده باشد که بتوان گفت به خير و صلاح ملت مظلوم است، همين قطع رابطه است. رابطه بين يک ملت به پا خواسته براي رهايي از چنگال چپاولگران بين‌المللي با يک چپاولگر عالم‌خوار هميشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است. ما اين قطع رابطه را به فال نيک مي‌گيريم چون اين قطع رابطه دليلي بر قطع اميد آمريکا از ايران است.

لاريجاني در ادامه به اقدامات ديگر آمريکا عليه ملت ايران اشاره کرد و گفت: از ديگر اقدامات آمريکا اعزام معاون وزير خارجه خود نزد صدام و تحريک او به جنگ عليه ايران بود که در اين ملاقات که قبل از جنگ انجام گرفت، به استناد گزارش مسئول اطلاعات ارتش عراق، آمريکا به صدام قول همکاري‌هاي مختلف من جمله در زمينه اطلاعات به نيروهاي مسلح عراق داد و اين کار از طرق گوناگون من جمله از طريق هواپيماهاي آواکس انجام گرفت و در طول 8 سال جنگ ادامه داشت.

وي افزود: علاوه بر همه اينها با اشاره آمريکا سلاح‌هاي مختلف توسط کشورهاي غربي در اختيار صدام قرار گرفت به طوريکه فرانسوي‌ها به طور استثنايي هواپيماهاي سوپر استاندارد را به عراق اجاره دادند. هواپيماهاي ميراژ در اختيار عراق قرار دادند. برخي شرکت‌هاي آلماني سلاح‌هاي شيميايي در اختيار عراق قرار دادند به طوريکه در جريان جنگ، هواپيماهاي عراقي 400 هزار پرواز جنگي عليه ايران داشتند و عراق 530 موشک به سمت شهرهاي ايران شليک کرد. اطلاعات نظامي را براي جنگ نفت‌کش‌ها در اختيار رژيم صدام قرار دادند به طوريکه در دو سال اول جنگ نفت‌کش‌ها در دو روز يک کشتي مورد هدف قرار مي‌گرفت و در يک سال و نيم آخر جنگ به طور متوسط هر روز يک نفت‌کش مورد اصابت واقع مي‌شد.

رئيس نهاد قانونگذاري کشورمان با بيان اينکه در دفاع مقدس 172 هزار نفر از فرزندان اين ملت به شهادت رسيدند و 17 هزار نفر در اقدامات تروريستي شهيد شدند ادامه داد: 23 هزار نفر در اقدامات تجزيه‌طلبانه و غائله‌هاي ابتداي انقلاب به شهادت رسيدند که 10 هزار نفر از شهداي جنگ مربوط به استفاده عراق از سلاح‌هاي شيميايي بوده است. مجموعا در جنگ تحميلي 796 هزار نفر از ملت ايران شهيد يا جانباز يا اسير شدند و حدود يک ميليون نفر از رزمندگان اسلام مجروح شدند که 130 هزار نفر آنان ناشي از سلاح‌هاي شيميايي بوده است و بر اساس بررسي کارشناسان جمع خسارات وارده به ايران در جنگ تحميلي معادل هزار ميليارد دلار برآورد شده است.

لاريجاني ادامه داد: ملت ايران هزينه سنگيني براي استقلال و عزت خود داده است. آيا آمريکا امروز هم نبايد اين واقعيت را بفهمد؟ آيا اين توقع زيادي است که در مقابل عظمت ملتي که در راه انقلاب خود حدود 200 هزار شهيد داده است آمريکا بعد از حدود 3 دهه حداقل بفهمد که به چه جنايتي عليه ملت ايران دست زده است؟ ما به پاکي خون شهداي خود ايمان داريم. ما به وعده الهي اطمينان داريم و همان‌طور که رژيم صدام با ذلت از بين رفت اعتبار آمريکا در منطقه ضائل خواهد شد.

وي با بيان اينکه امر مضحک اين است که با اين کارنامه سياه آمريکا امروز در راه مبارزه با تروريسم، غش کرده است گفت: اصولا ساختار قدرت‌طلبي آمريکا با پديده تروريسم گره خورده است. چه در افغانستان و پاکستان و چه در عراق و سوريه. به همين جهت به خوبي رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از رفع نقاهت در بيمارستان فرمودند در بيمارستان تفريحي داشتيم و آن عبارت بود از مبارزه با تروريسم توسط آمريکا و فرمودند ما اعتمادي به اين گفته‌ها نداريم و مشارکت در چنين امري نخواهيم داشت که موضعي بسيار دقيق و حکيمانه بود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با تاکيد بر اينکه برخي اظهارات مسئولان آمريکا در مسئله هسته‌اي ايران شيطنت‌آميز است، تصريح کرد: اينکه در آستانه مذاکرات هسته‌اي با حرف‌هاي نسنجيده و کودکانه قصد انحراف در بحث هسته‌اي را دارند رويه ديگر همان خوي استکباري آمريکاست که وقتي در مبارزه با ايران عاجز شدند و در مذاکرات هم نتوانستند تحميلي ايجاد نمايند و ضمنا به قدرت انتظام‌بخش و امنيت‌ساز ايران در منطقه وقوف يافتند که در اصلاح گفتار وزير خارجه آمريکا در شوراي امنيت تا حدي ديده شد، به بايد و نبايدهاي غيرمنطقي در حد و اندازه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران روي آوردند و خط و نشان کشيدند.

لاريجاني در همين زمينه ادامه داد: اگر اين اقدامات را به عنوان مانور رواني انجام مي‌دهند بايد اين امر را فهم کرده باشند که ايران در مذاکرات هسته‌اي پايبند منطق است و علاقه‌اي به کرشمه‌هاي بي‌خاصيت سياسي آمريکا ندارد که اتلاف وقت است و اگر واقعا متعتقد به اين خط و نشان‌ها هستند چرا دنبال مذاکره مي‌گردند؟ اين چه مذاکره‌اي است که نتيجه آن از قبل با خط و نشان مشخص مي‌شود؟ اگر فکر مي‌کنند با اينگونه شلوغ‌کاري در مذاکرات، ايران طناب محدوديت اتمي را با دست خود به گردن مي‌نهد، اين تصور اشتباهي است.

وي با بيان اينکه مذاکرات هسته‌اي صرفا بر پايه مقررات بين‌المللي که براي همه کشورها يکسان است مفهوم دارد، خاطر نشان کرد: اين مذاکرات با گردنکشي و گرانفروشي مفهوم ندارد. جالب اين است که در حاليکه خودشان به نفوذ و قدرت ايران در منطقه براي ايجاد ثبات و امنيت نياز دارند، اذعان مي‌کنند، سخنان سبک در بايد و نبايد در نتيجه مذاکرات بر زبان مي‌رانند. اين هم يک نوع کلاهبرداري مدرن است. البته ايرانيان صبورند و صحنه را مي‌پايند و همت خود را مصروف بهبود اقتصاد دروني کشور مي‌کنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه امروز پيشبرد اهداف انقلاب در گرو مجاهدت در پيشرفت و آباداني و رفع فقر در کشور است خاطرنشان کرد: انشاءالله ملت ايران در اين مقطع از مبارزات خود موفق خواهد شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html